Napriek tomu len tretina šoférov meria tlak v pneumatikách pravidelne. Bez starostí sú majitelia nových vozidiel, v ktorých senzory tlak neustále monitorujú. Ako odhaliť podhustenie pneumatík bez merania tlaku?
Nízky tlak v pneumatikách a spotreba
Posledné mesiace je badať posun k lepšiemu v oblasti kontroly tlaku pneumatík. Vysoké ceny nafty sa odzrkadľujú aj v tom, že motoristi sa snažia robiť všetko pre to, aby spotrebu vozidla znížili. Podhustené letné a zimné pneumatiky majú na spotrebu veľký vplyv. Vysoký valivý odpor dáva zabrať motoru, ktorý potrebuje na prevádzku viac benzínu. Ak jazdíte po celý rok na málo nafúkaných gumách, za rok by ste dokázali ušetriť celú jednu nádrž. Oveľa viac ušetríte na pneumatikách, ktoré nemusíte často vymieňať za nové.
Vysoký tlak v pneumatikách nie je správna cesta
Snažiť sa tlačiť spotrebu vozidla smerom dolu vysokým tlakom v pneumatikách nie je správnou cestou. Opäť si koledujete minimálne o rýchlu výmenu pneumatík za nové pneumatiky Kormoran. Prehustené pneumatiky ničia stred behúňa a podhustené okraje. Vysoký tlak v pneumatikách zistíte aj podľa zvuku kolies. Takéto pneumatiky sú totiž hlučnejšie. Mierne vyšší tlak je odporúčaný len počas dlhšej cesty s plne naloženým vozidlom. Keď vyložíte na strechu strešný box a vyberiete sa s rodinou oddychovať, môžete pneumatiky o trochu viac dofúkať. V tejto sfére sa kontrolujte, pretože veľmi nahustené pneumatiky majú sklon k prasknutiu a vozidlo sa horšie ovláda.
Ako spoznať podhustenie pneumatík
Merať tlak v pneumatikách by ste mali raz za dva týždne. Spomeňte si na meranie, keď budete na čerpacej stanici. Na každej nájdete kompresor, ktorým pneumatiky nielen dofúkate, ale tiež preveríte hodnoty tlaku. Doma v garáži sa vám zíde merač tlaku tzv. manometer. Stojí pár eur. Kto chce byť bez starostí, ten si môže dať do pneumatík nainštalovať senzory. Merače tlaku pneumatík kontrolujú tlak počas každej jazdy, takže sa vám nemôže stať, že by ste jazdili na podhustených. Podhustenie pneumatík bez merania zistíte pri brzdení, brzdná dráha bude oveľa dlhšia. Pneumatiky sa budú neštandardne chovať v zákrutách. Volant budete musieť o niečo pevnejšie držať a napriek tomu pocítite jemné kolísanie.