Spoločnosť carVertical, ktorá aktívne pôsobí na Slovensku, oznamuje svoje plány vstúpiť na nové trhy a nakoniec sa stať ekosystémom, ktorý bude slúžiť potrebám rôznych zákazníkov.
Rastúca kríza dodávateľského reťazca
Kríza dodávateľského reťazca zasiahla podniky pôsobiace v automobilovom priemysle na celom svete a spôsobila nedostatok čipov a zmenu spotrebiteľských modelov. Zatiaľ čo mnohé organizácie utrpeli straty príjmov, spoločnosť carVertical vykazuje stabilný rast.
Podľa Rokasa Medonisa, generálneho riaditeľa spoločnosti carVertical je rast príjmov spoločnosti výsledkom ďalšej expanzie v strednej a východnej Európe a na amerických trhoch, ktorú poháňajú rôzne marketingové stratégie v cieľových krajinách. Spoločnosť tiež výrazne investovala do dát, zlepšovania služieb a zvyšovania spokojnosti zákazníkov. V roku 2021 rozšírila spoločnosť carVertical svoje portfólio iba o dva nové trhy: Dánsko a Spojené kráľovstvo.
„V dôsledku celosvetovej krízy v oblasti polovodičov klesla ponuka ojazdených vozidiel na niektorých trhoch až o 40 %. Keďže vodičom poskytujeme správy o histórii vozidiel, priamo pociťujeme dôsledky tejto krízy. To nám však nezabránilo dosiahnuť naše finančné ciele. V skutočnosti sa náš tím aj napriek týmto ťažkostiam rozrástol z 36 členov na začiatku roka 2021 na súčasných 76“, hovorí Medonis.
Rozšírenie na iné trhy plánované na rok 2022
Kolaps dodávateľského reťazca nie je jedinou krízou, ktorá ovplyvňuje podniky pôsobiace v automobilovom priemysle. Vojna na Ukrajine nielenže otriasla všetkými, ale zasiahla aj trhy v strednej a východnej Európe. Keď vypukla vojna, spoločnosť carVertical okamžite ukončila svoju činnosť v Rusku a Bielorusku. Spoločnosť podľa Medonisa poskytuje finančnú podporu Ukrajine a dúfa, že vojna sa čoskoro skončí.
Aj pri tom najkonzervatívnejšom scenári spoločnosť carVertical očakáva, že príjmy spoločnosti v roku 2022 vzrastú najmenej na 25 miliónov USD a vstúpi na nové trhy. Svoje služby už začala ponúkať v Austrálii, Španielsku a Mexiku. Okrem toho, Južná Afrika, Holandsko, Portugalsko, Brazília, Gruzínsko, Spojené arabské emiráty, Kanada a Portoriko patria medzi krajiny, v súvislosti s ktorými spoločnosť carVertical tiež dúfa, že v nich nájde svoje pôsobisko.
„Pred poskytnutím správ o vozidlách v určitej krajine musíme najprv získať dáta. Keď nám naše produktové a dátové tímy dajú zelenú, môžeme začať investovať do marketingu s cieľom osloviť našich potenciálnych zákazníkov a poučiť ich o význame kontroly histórie vozidiel“, vysvetľuje Medonis.
Spoločnosť carVertical sa od začiatku svojej činnosti orientuje na automobily. Veci sa však v blízkej budúcnosti zmenia, keďže spoločnosť začína ponúkať služby pre kupujúcich použitých motocyklov.
„Tento krok sme dlho pripravovali. Neustále dostávame otázky od motocyklových nadšencov, ktoré nás inšpirovali k tomu, že by sme mali využiť túto príležitosť. Dokonca aj teraz, pred nákupom motocykla, si ľudia môžu skontrolovať jeho históriu na webovej stránke spoločnosti carVertical. Naše schopnosti v tejto oblasti sa budú v priebehu roka 2022 naďalej rozširovať“, hovorí Medonis.
Tvorba ekosystému
Spoločnosť už upútala pozornosť fondov rizikového kapitálu, ale v tomto štádiu vývoja plánuje rozširovať škálu svojich produktov ekologicky.
„Počas minulého roka sme sa dozvedeli množstvo informácií o našich klientoch, ich potrebách, zvykoch a pochybnostiach, ktoré majú. Bola to očarujúca skúsenosť, ktorá nášmu podnikaniu poskytla dlhodobú víziu. Chceme sa stať ekosystémom, ktorý toho ponúka omnoho viac ako iba kontrolu histórie vozidiel“, dodáva Medonis.
Rozširovanie portfólia spoločnosti carVertical je zložitý proces, ktorý si z dlhodobého hľadiska vyžiada externé investície. V súčasnosti spoločnosť pokračuje v rozvoji svojich služieb a vstupovaní na nové trhy.