Rozšírené hľadanie
Piatok 22. November 2024 |
meniny má Cecília

Práce na rýchlostnej ceste R1 sa v júni naplno rozbehli

Datum: 23.07.2010

Výstavba PPP projektu Rýchlostná cesta R1 Nitra, západ – Tekovské Nemce a Banská Bystrica – severný obchvat sa v júni zrýchlila po spomalení kvôli májovej nepriazni počasia. Spoločnosť Granvia Construction, zhotoviteľ projektu, sa podľa harmonogramu sústredila na práce na mostoch, cestných objektoch aj  oporných múroch. V júni sa na výstavbe Rýchlostnej cesty R1 podieľalo viac ako 2 700 pracovníkov, takmer 700 strojov a rovnaký  počet dopravných prostriedkov.

Stavebné práce sa aj napriek doznievajúcim zlým poveternostným podmienkam a zrážkam v júni 2010 zintenzívnili. Pokračovali práce na sanáciách podložia a budovaní násypov a spustila sa výstavba cestnej kanalizácie. Na mostných objektoch pokračovala výstavba najmä na spodných stavbách, výrazný pokrok nastal na estakáde nad Priemyselnou ulicou v Nitre (SO 209), kde sa popri prácach na pilotáži a spodnej stavbe podarilo zabetónovať 1. segment nosnej konštrukcie.

 

Nitra, západ - Selenec

Na prvom úseku bolo k 30.06.2010 dokončených 88 a rozpracovaných 64 nových stavebných objektov. Lehotský most (stavebný objekt SO 201) bol sprejazdnený a uvedený do predčasného užívania. Na SO 101 - rýchlostnej ceste R1 km 0,000-12,640 pokračovali práce na sanácii podložia násypov, konsolidačných násypoch a budovaní násypov zemného telesa. Stavbári venovali intenzívnejšiu pozornosť založeniu násypu a sanácii podložia v km 9,6 – 10,8.

Na SO 209 - Moste na R1 nad Priemyselnou ulicou boli v júni dokončené pilotážne práce. Rozbehla sa výstavba nosnej konštrukcie mosta na dilatačnom celku 1 (DC1) s dokončovaním 2.etapy výsuvnej konštrukcie, na moste DC2 sa intenzívne pracuje na realizácii spodnej stavby. S ohľadom na požiadavku na skrátenie doby výstavby budú na moste DC2 namiesto dvoch nakoniec pracovať až štyri betonážne vozíky.

 

Selenec – Beladice

Na úseku Selenec – Beladice bolo ku koncu mesiaca dokončených  8 stavebných objektov a rozpracovaných ďalších 49 stavebných objektov. Realizovali sa dokončovacie práce na konsolidačných násypoch a zemných telesách, dokončili sa prechodové oblasti mostov SO 203 a 205, potrebné na začatie prác na nosnej konštrukcii.

V mesiaci jún 2010 sa na objekte SO 101 - Rýchlostná cesta R1 práce sústredili na budovanie zemného telesa, realizáciu prechodových oblastí a budovanie cestnej kanalizácie. Práce na začiatku úseku zabrzdil zosuv svahu v záreze. Na objekte SO 202 - Most na R1 nad údolím a poľnou cestou v km 1,586 - prebiehali v mesiaci jún 2010 práce na budovaní pilierov spodnej stavby a na nosnej konštrukcii pravého mosta. Ku koncu mesiaca je zrealizovaných 6 etáp pravého mosta. Na objekte SO 205 - Most na R1 nad údolím, Hosťovským potokom a poľnou cestou v km 6,423 prebiehali práce na  budovaní základov a pilierov. Z nosnej konštrukcie boli zrealizované prvé tri etapy na pevnej skruži. Pokračovala montáž špeciálnej výsuvnej skruže Berdt, ktorej prvý výsuv je plánovaný na začiatok mesiaca júl.

 

Beladice – Tekovské Nemce

V mesiaci jún 2010 prebiehali práce najmä na hlavných mostných a cestných objektoch.

K 30.6.2010 bolo stavebne ukončených 34 objektov a 39 objektov bolo rozpracovaných. Na úseku sa do konca júna skolaudovalo a odovzdalo 9 stavebných objektov.

 

Na hlavnom stavebnom objekte SO 101 Rýchlostná cesta R1 prebiehali sanačné a násypové práce pri budovaní zemného telesa – vápnenie podložia a jednotlivé násypové vrstvy.

Na objektoch SO 102 - Križovatka „Tesárske Mlyňany“ a SO 110 Preložka súčasnej cesty I/65 na ZÚ pokračovali práce na úprave zemnej pláne, sanácii podložia a budovaní zemného telesa. Na objekte SO 205 Most na R1 v km 2,097 nad údolím a Majerským potokom sa realizovali práce na budovaní nosnej konštrukcie - montáži oceľovej konštrukcie.

Na objekte SO 214 Most na R1 v km 8,659 nad cestou III/51112 a Olichovským potokom prebiehalo budovanie spodnej stavby a montáž výsuvnej skruže. Na SO 219 Most na R1 v km 13,279 nad poľnou cestou v sledovanom období zrealizovala montáž oceľovej konštrukcie (tubosider) a jej obsyp štrkodrvou.

 

Banská Bystrica – severný obchvat

V mesiaci  jún 2010 pokračovala výstavba mostných a cestných objektov, pričom  ku koncu mesiaca bolo dokončených 85 a rozpracovaných celkovo 119 stavebných objektov.

 

Na objekte SO 100 Preložka cesty I/66 pokračovali práce na realizácií zárezov a násypov. Dosypaním do úrovne zemnej pláne pokračovali práce na násype na začiatku úseku. Pokračovalo sa v odťažovaní zárezu, pričom vyťažená hornina sa používa na realizáciu násypového telesa. Na objekte SO 101 - Križovatka Kostiviarska pokračovali práce na realizácií vetiev križovatky „B“ a “C“ realizáciou podkladných vrstiev zo štrkodrvy.

Na SO 106 - Križovatka Rudlová pokračovali práce podľa platného harmonogramu odťažovaním v nepriaznivom geologickom prostredí a v komplikovanejšom  odťažovaní horniny. Na objekte SO 203 - Most na preložke c I/66 v km 0,332 sa bola zrealizovaná podporná konštrukcia poľa medzi oporou č.16 a pilierom č.14, resp. medzi piliermi č. 14 a č. 12. Na objekte SO 207 Most na vetve Kos D v km 0,429 bola realizovaná podporná konštrukcia medzi piliermi 5-6, 6-7 a 7-8. Taktiež bol zrealizovaný 1. postup výstavby nosnej konštrukcie .

Čítané: 709 x