Od kedy musím používať eKasu?
Povinnosť používania eKasy je od 1.7.2019, čo platí celoplošne, pričom pre novovzniknuté prevádzky a nové pokladnice je povinnosť online pripojenia od 1.4.2019.
Možnosť využívania tabletov i mobilov
Čo podnikatelia ocenia je fakt, že môžu využívať nielen klasické „registračky“, ale aj tablety, mobily či počítače, vďaka čomu sa môžu rozhodnúť, ktorá možnosť je pre nich pre správu prevádzky najideálnejšia.
Dá sa s eKasou pracovať aj bez internetu?
Dôležité je vedieť, že eKasa funguje online, čo znamená, že musíte byť pripojený na internet. Samozrejme, nie každá prevádzka má možnosť byť pripojená k internetu, a práve takýmto prevádzkam bolo udelené povolenie odkladu.
QR kód na doklade
Áno, súčasťou pokladničného bločku je po novom aj QR kód, vďaka čomu je možné rýchlo a jednoducho overiť platnosť a pravosť tohto dokladu.
Nutnosť archivácie neplatného dokladu
Výhodou je, že môžete pokladnicu vyskúšať a skontrolovať, či sú údaje na doklade správne a ako vyzerá samotný bloček. Avšak aj neplatný doklad musíte archivovať, a to po dobu päť rokov.
Čo ak sa pokladnica pokazí?
Vedenie účtovníctva nie je žiadna hračka, obzvlášť ak sa vám pokazí pokladnica. Je čas na paragón, avšak na opravu máte len 48 hodín. Buď pokladnicu dáte opraviť alebo budete musieť zakúpiť novú. Netreba zabúdať, že každý paragón sa musí zaevidovať do systému eKasa, a to do 10 dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka pokladnice obnovená.
Prehľad o vklade a výbere
Do systému eKasa je nutné evidovať nielen vklad, ale s účinnosťou novely pribudne aj povinnosť evidencie výberu, čo znamená, že to, čo máte v pokladnici, musí sedieť so zostatkom v eKase. Aj táto služba môže mnohým podnikateľom uľahčiť účtovníctvo Bratislava.
Podklad pre účtovanie
Pokladnica vám umožňuje spraviť uzávierku - audit a tak vytvoriť podklad pre účtovanie. Na tlačových zostavách sa však v budúcnosti bude pracovať, zatiaľ vám postačí uzávierka pokladnice.
Nižšia administratívna záťaž
Podnikatelia ocenia fakt, že projekt eKasa znižuje náklady pri prevádzke a dokonca aj administratívnu záťaž. Žiadne denné uzávierky či vedenie knihy elektronickej registračnej pokladnice. Vyhotovenie rôznych prehľadov i kontrolného výkazu DPH bude jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.
Výhodné aj pre kupujúcich
Vďaka zavedeniu eKasy sú kupujúci chránení pred nespoľahlivými podnikateľmi, keďže dokazovanie výdavkov je prostredníctvom elektronického bločku omnoho ľahšie.