Medzinárodná kamiónová doprava funguje v rámci kontinentov
Zatiaľ čo na prepravu tovarov z jedného konca sveta na druhý alebo dlhé vzdialenosti dostupné po vode je využívaná prevažne námorná alebo riečna doprava, v rámci pevniny si stále svoj prím udržuje kamiónová doprava. Hoci je ekonomickou a ekologickou náročnosťou až za vlakovou dopravou, jej nespornou výhodou je oveľa väčšia pružnosť a možnosť prispôsobiť sa aj menším nákladom.
Práve toto je dôvod, prečo sú cesty a diaľnice nie len u nás, ale všade v rámci európskych krajín, plné kamiónov. Rovnako je to aj znakom oživenia hospodárstva týchto krajín a teda aj medzinárodného obchodu.
Logistika dopravy je náročná veda
Pokiaľ si však myslíte, že organizovanie dopravy je jednoduché, tak opak je pravdou. To, aby bol medzinárodný dopravca konkurencie schopný cenovo a aj rýchlosťou dopravy, tak sa musí jednoznačne poriadne obracať. Hlavne čo sa týka logistiky a maximálneho vyťaženia kamiónov na cestách.
Pretože prepravca má zväčša iba objednávku na jednu cestu, musí si vždy nájsť aj alternatívu cesty domov pre vozidlo a aj vodiča. Pritom je každému jasné, že vozidlo musí ísť čo možno najviac vyťažené, inak nezarobí ani prepravca a ani vodič.
Pri plánovaní logistiky dopravy je potrebné kalkulovať aj s rôznymi alternatívami vozidiel. Preto je potrebné zvoliť správny typ vozidla. Jednať sa môže o dodávky, nákladné autá alebo aj spomínané kamióny s návesmi či prívesmi.
Majte s vodičmi kamiónov a nákladných áut trpezlivosť
Pokiaľ sa teda budete najbližšie pri dopravnej zápche sťažovať na zavadzajúce nákladné autá, tak si uvedomte, že možno práve teraz privážajú váš budúci darček, knihu alebo parfum, ktorý ste si objednali a pre ušetrenie vašich finančných prostriedkov cestujú po ceste kamiónom namiesto využitia leteckej dopravy.