Rozšírené hľadanie
Piatok 22. November 2024 |
meniny má Cecília

Ako reklamovať produkt zakúpený cez internet?

Datum: 25.08.2018

Určite sa aj vám niekoľkokrát stalo, že ste výrobok, ktorý ste si kúpili, či už na internete alebo v kamennom obchode, museli ísť reklamovať, pretože sa po nejakom čase od kúpy pokazil alebo vám nevyhovoval. Je to úplne normálne a práve kvôli tomu obchody ponúkajú možnosť vrátenia alebo reklamovania výrobku do nejakej lehoty.

Možno si myslíte, že reklamovanie na internetových obchodoch je omnoho ťažšie, ako pri kamenných, kde len prídete, zreklamujete a všetko je vybavené. Výhodou mnohých internetových obchodov je to, že majú aj kamenné predajne, čiže nemáte s ničím problém a túto predajňu za účelom reklamácie navštíviť pokojne môžete. Ak však obchod predajňu nemá, musíte ísť na to iným spôsobom.

Ako reklamovať?

Zo zákona je uvedené, že ak sa vám výrobok nepáči alebo nevyhovuje vám, môžete do ho 14 dní vrátiť bez udania dôvodu. Dnes sa však budete zameriavať presnejšie na reklamáciu, ktorá je však veľmi podobná ako vrátenie, takže podobný postup môžete použiť aj v tomto prípade.

Reklamovať výrobok môžete len v prípade že:

●       Je nepoškodený

●       Jeho vada nebola spôsobená zlým používaním či používaním, pri ktorej bola použitá hrubá sila

●       Je stále v záručnej lehote (zo zákona je minimálna dĺžka záručnej lehoty 2 roky, no výrobca môže dávať na svoje výrobky dlhšiu záručnú lehotu. Väčšinou sa to týka veľkých spotrebičov ako sú chladničky, práčky a podobne)

●       Máte všetky dokumenty, ktoré potrebujete na jeho reklamáciu

Keď idete výrobok reklamovať, mal by byť čistý a pri najlepšom, zabalený do jeho pôvodného balenia. Je však samozrejmé, že ak máte nejakú vec už rok alebo viac, krabica či obal doma byť už nemusí.

Následne je to už naozaj veľmi jednoduché. Výrobok stačí zabaliť tak, aby sa pri prenášaní nepoškodil. Vnútro krabice skúste vyplniť nejakou bublinkovou fóliou alebo mäkkou výplňou. Na webstránke internetového obchodu nájdete ich adresu, kde sa výrobok musí poslať.

Do balíčka s výrobok musíte takisto zabaliť:

●       Daňový doklad o kúpe

●       Záručný list (niekedy je daňový doklad zároveň aj záručný list)

●       Detailný popis závady

Dobre spravíte, ak internetový obchod dopredu upozorníte napísaním mailu, v ktorom uvediete všetky informácie o výrobku, takisto vadu, ktorú výrobok má, prečo ho reklamujete a ostatné dôležité informácie, ktoré by mohol e-shop požadovať.

Následne, po prevzatí zásielky, vám internetový obchod dá do 30 dní vedieť výsledok reklamácie, ktorým môže byť:

●       Oprava výrobku

●       Nový, ten istý výrobok

●       Peniaze späť

●       Kupón v rovnakej cene výrobku, na kúpu niečoho iného na e-shope

Tu je však potrebné uvedomiť si, že nie všetky internetové obchody vracajú peniaze. Väčšinou vám ponúknu rovnaký výrobok alebo si za danú sumu reklamovaného tovaru môžete kúpiť niečo iné, po prípade drahšie a sumu doplatíte.

Jedinou nevýhodou reklamovania na internetových obchodoch sú náklady na dopravu, ktoré si platíte sami. Ak totižto posielate výrobok späť, náklady na poštovné, či v prípade veľkých spotrebičov, náklady na dopravu, musíte zaplatiť zo svojho.

Ak využívate cashback tak na vrátené alebo stornované objednávky obchodník cashback odmenu nevypláca

Čítané: 4520 x