Zázračné slová zľava, akcia, výhodný nákup boli v poslednej dobe nahradené ešte úžasnejším slovom Last minute, bez ktorého by nedovolilo svedomie kúpiť si zájazd niektorým klientom. Je úplne bežné, že pri vstupe do cestovnej kancelárie sa namiesto „hľadám dovolenku „ ozve „ máte nejaké Last minute ? “ . Pri čítaní komentárov a recenzií je často nepochopiteľné, čo honba za Last minute dokáže urobiť s cestovateľským správaním, ako kazí trh a často spôsobuje sklamanie z očakávania úžasnej kvality za čo najvýhodnejší Last minute letecky z Košíc.
Cestovné kancelárie sú podnikateľské subjekty, ktoré pracujú vo veľmi konkurenčnom prostredí. Kontrahované hotely, doprava a všetky služby sa dôkladne plánujú a pripravujú v dostatočnom časovom predstihu pred začatím sezóny a dopytu. Je samozrejmé, že sa každá zodpovedná cestovná kancelária snaží vyhnúť rizikám a stratám, avšak ponúknuť svojim klientom hodnotu za peniaze – teda primeranú kvalitu. Preto z roka na rok kladiem dôraz na to, aby si klienti uvedomili, že pokiaľ hľadajú kvalitu v službách, musia si dovolenku zakúpiť dostatočne včas a nečakať na Last minute. Na poslednú chvíľu sa totiž v predaji nechávajú iba zvyšné kapacity nižšej cenovej kategórie, aby sa minimalizovalo riziko z nepredaných drahších kapacít.
Ďalšou dôležitou skutočnosťou je fakt, že bohatšie a silnejšie trhy ako sú Nemci, Poliaci a Škandinávci obsadia žiadané, atraktívne hotely skôr, a hotel nemá tak dôvod nechávať izby na dopredaj formu Last minute ako sa niektorí cestovatelia domnievajú.
Tak nakoniec zásadná otázka : Oplatí sa last minute ? Áno, dôverujte svojim overeným cestovkám ale uvedomte si, že Vaše očakávania a letná dovolenka by mali byť primerané cene a obmedzenému výberu.