Samozrejme, každý jeden faktor môže výrazne ovplyvniť to, či sa firme bude, resp. nebude dariť. Čo si mnohí neuvedomujú je aj fakt, že vo veľkej miere vplývajú nielen na kvalitu práce, ale tiež produktivitu zamestnancov priestory, v ktorých sa daná pracovná činnosť vykonáva. Už niekoľko rokov prevláda názor, že v kanceláriách by sa mali vytvárať miesta, v ktorých sa môžu zamestnanci pravidelne stretávať, komunikovať, zdieľať svoje názory i myšlienky. Jednoducho priestor, v ktorom sa budú cítiť komfortne a zároveň nebudú ničím rušení.
Otvorené kancelárske priestory – áno či nie?
Trendom posledných rokov sú tzv. open space kancelárie, čiže otvorené kancelárie, v ktorých môžu zamestnanci neustále spolupracovať. Možno ostanete prekvapení, no na základe štúdie, ktorá bola zverejnená v časopise Fortune bolo zistené, že otvorené kancelárie znižujú produktivitu a pohodu zamestnancov. Dokonca, počet dní práceneschopnosti sa vďaka open space kanceláriám zvyšuje, čo firme rozhodne neprospieva.
Vlastná konferenčná miestnosť určená pre stretávanie ľudí
Prenájom kancelárskych priestorov a prenájom kancelárií spočíva nielen v zabezpečení vhodných priestorov pre pracovnú činnosť, ale aj miesta pre vytváranie a posilňovanie pracovných vzťahov, ktoré sú základom každej firmy. Tzv. „huddle room“ predstavuje priestor, v ktorom sa môžu ľudia zhlukovať, stretávať a zoskupovať. Ide o vlastnú konferenčnú miestnosť, a teda menší strategický priestor, ktorý umožňuje ľuďom rýchlo a ľahko stretávať sa a zdieľať svoje názory. Ide skôr o intímne priestory, kde nájdete LCD, TV alebo LED monitor, zariadenie pre videokonferencie, malý stôl, interaktívnu alebo klasickú tabuľu a stoličky. Priestory nevyžadujú rezerváciu, umožňujú tímom pracovať aj na diaľku a poskytujú flexibilnejší prístup k práci.