Hlavnou motiváciou na účasť v spotrebiteľskej súťaži sú samozrejme atraktívne a dosiahnuteľné ceny. Spotrebiteľské súťaže je dobré podporiť aj akciovými cenami konkrétnych výrobkov. Súťaž je vždy časovo ohraničená, ale môže trvať až niekoľko mesiacov, výnimočne aj niekoľko rokov.
Príprava „spotřebitelské soutěže“ zahŕňa systém dobre prepracovaných krokov. Najprv sa musí vymyslieť mechanika celej súťaže tak, aby bola pre zákazníkov atraktívna. Aby sa o akcii ľudia dozvedeli, je vhodné spotrebiteľskú súťaž doplniť aj vhodnými upútavkami v predajniach aj na samotných výrobkoch. Navrhneme ich grafickú úpravu aj zrealizujeme tlač a distribúciu. V prípade potreby zabezpečíme technickú a personálnu podporu. Pri niektorých výrobkoch je vhodné spotrebiteľské súťaže podporiť aj sériou ochutnávok prípadne ďalšími promo podujatiami.
Dobre vymyslená spotrebiteľská súťaž podporí marketing Vášho výrobku tak, aby ste boli s jeho predajom dlhodobo spokojní.