Efektívne a logické nakupovanie podlieha istej hierarchii, kde vyčleňujeme nevyhnutné od doplnkového, najbližšie prevádzky od vzdialenejších, resp. s úzkym a širokým sortimentom. Viac kritérií produktívneho nakupovania uplatňujeme v nákupných centrách. Aké ďalšie výhody sa s nimi spájajú?
Nakupovanie sa stáva zážitkovým
Nákupné centrá v systéme „všetko pod jednom strechou“ umožňujú vybrať si zo skutočne bohatej ponuky. Patrí k nej nielen základný spotrebný sortiment, ale aj nové rozvíjajúce sa služby. Poskytujú priestor pre moderné podnikanie a zákazníkom popri bežnom nakupovaní umožňujú využiť aj ďalšie možnosti.
Príkladom je rozľahlý Ružinov hlavného mesta, ktorý sa pýši elegantným OC Central Bratislava. Zhutňuje sortiment značkových obchodov, reštaurácií a služieb vždy s aktualizovaným konceptom pre udržanie stálej a získanie novej klientely. Navyše modernému zákazníkovi umožňuje tráviť voľný čas na podujatiach, vystúpeniach alebo prezentáciách spojených s predajom produktov.
Neraz sa stáva, že okrem plnej nákupnej tašky si z jedného pľacu odnášame poznatky o financiách, starostlivosti o telo či o modernej gastronómii.
Správne načasované a jednoducho dostupné nakupovanie
Niekomu vyhovuje nakupovanie v ranných hodinách, iným poobede alebo neskoro večer. Rozhodne treba vyhovieť aj zákazníkom z odľahlých miestnych častí či zo susedných obcí. Nákupné centrum poskytuje dlhú otváraciu dobu od rána do večerných hodín, pričom pretrváva od pondelka až do nedele.
Už ste tam? O tom niet pochýb, keďže väčšina nákupných centier je na dôležitých dopravných úsekoch spájajúcich mestskú, autobusovú a vlakovú dopravu. Geograficky presne ich vymedzuje Mapaobchodov.sk so zatriedením aj podľa konkrétnych značiek a názvu prevádzky.
Zdroj obrázka: Ground Picture / Shutterstock.com