Záleží im na tom, aby sa v práci cítili pohodlne, aby priestor pôsobil pozitívne a samozrejme, aby pri svojej práci mali k dispozícii napríklad kávu, čaj, pitnú vodu alebo aj nejakú relaxačnú miestnosť. V neposlednej rade je veľmi dôležité, aby zamestnávateľ dbal na čistotu vo firemných priestoroch, pretože to má veľký vplyv nielen na pohodlie zamestnancov, ale vytvára tým obraz svojej firmy voči svojim klientom či zákazníkom.
Čistota na pracovisku ako benefit
Našťastie je preč doba, kedy firmy udržiavali aký taký poriadok len kvôli tomu, že im to prikazoval zákon. Dnes je to samozrejmosť a kladú na to dôraz, lebo ich to aj reprezentuje. V dnešnej dobe, kedy je veľmi nízka nezamestnanosť, zamestnanci žiadajú vyššie nároky od svojich zamestnávateľov, pretože už im nejde o to, aby mali vôbec prácu, ale ako sa v nej cítia. Predsa len trávia vo svojom zamestnaní veľa času, preto chcú mať čo najväčší komfort.
Na udržiavanie čistoty treba dbať aj tam, kde si myslíme, že to nie je až tak dôležité. V zásobe by mali byť vždy čistiace prostriedky, toaletné potreby (toaletný papier, papierové utierky, mydlo a pod.), prázdne koše, čistá jedáleň a kuchyňa, suchá a čistá podlaha či koberec. Toto všetko nie je dôležité len kvôli pohodliu, ale aj kvôli bezpečnosti na pracovisku.
Pre relax môže slúžiť aj útulná a čistá jedáleň
Čistota na pracovisku sa netýka len takzvaných „špinavých” pracovísk, ale aj kancelárií či nákupných stredísk, kde to, ako sa dodržuje čistota, ovplyvňuje aj zákazníkov.
Čistotu prostredia ovplyvňuje aj teplota či hluk. Zamestnávateľ by mal dbať na to, aby podmienky boli vo všetkých smeroch ideálne a neomezovali zamestnancov a zákazníkov. Samozrejme sú pracoviská, kde sa hluku alebo extrémnej teplote nedá vyhnúť. Práve pri týchto sťažených podmienkach, zamestnávateľ môže potešiť svojich podriadených nejakou kompenzáciu vo forme benefitu, ktorý by to kompenzoval. Pokiaľ sa snaží o čo najlepší komfort a spokojnosť svojich zamestnancov, môže na oplátku od nich čakať väčšiu lojálnosť a výkon.
Ako si uľahčiť upratovanie vo firemných priestoroch?
Samozrejme svoj podiel na údržbe pracoviska majú aj samotní zamestnanci. Behom pracovnej doby by mali dbať na to, aby po nich večer nezostala spúšť. Napríklad by si mali po sebe umyť riad, udržiavať svoj pracovný priestor v poriadku a pokiaľ sa stane nejaká nehoda alebo smetie po výrobe, mali by to ihneď upratať.
Vo veľkých obchodných centrách, v biznis budovách či fabrikách je najnáročnejšia údržba podlahy, ktorá by mala byť stále čistá a suchá. Niekedy však na jej údržbu nestačia ani upratovačky, pokiaľ nie sú zamestnané behom celého dňa. To si ale veľa menších firiem dovoliť nemôže. Ako sa dá s týmto problémom čo najefektívnejšie bojovať?
Čistá a suchá podlaha prispieva k bezpečnosti na pracovisku
Služba, ktorá ponúka údržbu a výmenu vstupných rohoží
Existuje služba, ktorá ponúka skvelé riešenie. Určite ste si všimli, že najväčším problémom je práve vstup do firmy, obchodného centra či výrobnej haly. Práve tam prejde najviac ľudí, ktorí si na svojich topánkach prinesú najviac špiny. Práve preto táto služba funguje. Ponúka čistiace rohože, ktoré hneď pri vstupe absorbujú väčšinu nečistôt a tým zabránia ich rozširovaniu ďalej do priestorov. Funkčnosť vstupných čistiacich rohoží je vysoká a zároveň sa o ne nemusíte starať, pretože to bude robiť za vás niekto iný a tak máte o starosť menej. Vstupné čistiace rohože nemusíte používať len pri hlavnom vstupe, ale aj do jednotlivých miestností, aby sa eliminovalo čo najviac znečistenie ostatných priestorov.
Čistiace rohože šetria váš čas
Spokojnosť zamestnancov je čoraz dôležitejšia pre fungovanie firiem, preto by mala byť priorita firiem sa o nich starať nielen v rámci bezpečnosti na pracovisku, ale aj v rámci pohodlia, ktoré je pre nich rovnako dôležité.