V rámci neho sa realizujú cielené kurzy v 13 obsahových témach, ktoré sú orientované na praktickú výmenu poznatkov a informácií z oblastí hotelových a gastronomických služieb, incentívnu a kongresovú turistiku, voľnočasové a wellness aktivity, teambuildingové programy, komunikačné schopnosti pracovníkov v cestovnom ruchu, marketingové činnosti a techniky, someliérstva, cykloturistiky a menažovania produktov.
Príprava a tvorba marketingového plánu zameraného na lokálne produkty cestovného ruchu bola oblasť, ktorú v projekte prezentoval Ing. Emil Medera, marketingový expert a člen Združenia regionálneho cestovného ruchu Horná Nitra. Pán Medera dodáva: „Vypracovať kvalitný produkt, ktorý zaujme klientov a dodá im zážitok má svoje charakteristiky. Naplniť takýto produkt typickými prvkami lokálneho charakteru, to je to hlavné čomu sa musíme viac venovať. Je nevyhnutnosťou, aby klient mal v danej destinácií, kde má záujem stráviť čas a minuť svoje peniaze, čo najvačšiu ponuku aktivít, podujatí a zážitkov. Bez dobre pripravených produtkov a hlavne ich vhodnej marketingovej komunikácií, nie je možné očakávať rozvoj domáceho cestovného ruchu a ani incomingu. Každá aktivita v tomto smere je dobrá a vítaná, tak ako aj tento projekt svojim dielom prispeje.“ Potreba kvalitný regionálnzch produktov cestovného ruchu je smer, ktorý cezhraničný turizmus velmi potrebuje.
Projekt prispieva aj k vzájomnému poznaniu slovenských a českých poskytovateľov služieb v cestovnom ruchu a k vytvoreniu praktického mostu medzi krajinami. Je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ a ŠR Slovenskej republiky a realizuje ho občianske združenie Bojniciensis so sídlom v Bojniciach, hlavným cezhraničným partnerom je Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu so sídlom v Uherskom Hradišti.
Kontakt: oz@bojniciensis.sk