V rámci neho sa realizujú cielené kurzy v 13 obsahových témach, ktoré sú orientované na praktickú výmenu poznatkov a informácií z oblastí hotelových a gastronomických služieb, incentívnu a kongresovú turistiku, voľnočasové a wellness aktivity, teambuildingové programy, komunikačné schopnosti pracovníkov v cestovnom ruchu, marketingové činnosti a techniky, cykloturistika, lanové centra a inovatívne produkty regionálneho cestovného ruchu.
Cestovný ruchu a turizmus je založený na tom, že klient očakáva prežiť zážitok a dobrý pocit podľa jeho očakávaní a pritom je velký časť klientov, ktorí vyhľadávajú nové a nové aktivity, zážitky a pocity. Poskytovatelia služieb v cestovnom ruchu pracujú s ľudmi a musia vedieť tak s nimi komunikovať, aby svoje produkty čo najlepšie klientovi dodali a poskytli. Komunikácia s klinetom je rozhodujúcou sučasťou práce a života v cestovnom ruchu. Príprava pracovníkov je preto v tejto oblasti dôležita a v konkurenčnom prostredí rozhodujúca.
Ako prípraviť pracovníka cestovného ruchu na jeho kvalitné a dobré komunikačné schopnosti s klientom, je závislé od dlhodobej praxe a skúseností osôb, ktoré tieto vedomosti a poznatky šíria dalej. Ing. Dana Hagarová z Bojníc vraví. „ Vedieť dobre komunikovať s klientom je v cestovnom ruchu rozhodujúce na každej pozícií, od vedenia až po recepčného hotela. Ku komunikačnýcm technikám je potrebné pridať osobnostnéc harakteristiky človeka, ktorý si v turizme musí uvedomiť, že služi svojim hosťom a musím byt s tým stotožnený. Ak nie je, jeho práca nebude nikdy osožná a nebude úspešný. Projekt nám pomáha vymenit si skusennosti v tejto oblasti a nadviazať nové kontakty v oboch stranách hranice, čo je v tejto oblasti velmi doležité.“
Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ a ŠR Slovenskej republiky a realizuje ho občianske združenie Bojniciensis so sídlom v Bojniciach, hlavným cezhraničným partnerom je Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu so sídlom v Uherskom Hradišti.
Kontakt: oz@bojniciensis.sk