Rozšírené hľadanie
Štvrtok 21. November 2024 |
meniny má Elvíra

Prečo PepsiCo, EA a ďalšie veľké spoločnosti používajú twitch?

Datum: 10.03.2023

Twitch je platforma, ktorá používateľom umožňuje živé vysielanie videohier. Pokiaľ radi hráte alebo sledujete, ako iní ľudia hrajú a kritizujú rôzne videohry na YouTube, určite vám názov Twitch niečo hovorí. Pokiaľ nie, čítajte ďalej a dozviete sa viac.

Prečo PepsiCo, EA a ďalšie veľké spoločnosti používajú twitch

Väčšina hráčskych influencerov na YouTube, povzbudila divákov, aby sa prihlásili na odber svojich kanálov Twitch, kde môžu streamovať ich živé hranie. Hoci sa to nemusí zdať zaujímavé pre ľudí, ktorí nehrajú videohry, sledovanie iných ľudí pri hraní videohier môže byť obľúbenou aktivitou na Twitchi, ktorý má každý deň minimálne 15 miliónov divákov. Streamovanie videohier je hlavou náplňou spoločnosti Twitch.

Čo je to Twitch

 

Twitch je platforma, ktorá používateľom umožňuje živé vysielanie videohier. Používatelia Twitchu majú možnosť sledovať iných ľudí pri hraní hier, komunikovať s tými, ktorí ich sledujú, alebo naživo vysielať svoje vlastné hry do celého sveta. Existuje široká škála herného obsahu, ktorý sa môže vysielať, pričom obľúbené hry. Streameri majú tiež možnosť získať finančný zisk prostredníctvom spolupráce Twitch a predplatného svojich kanálov. Niektorí najpopulárnejší používatelia majú milióny sledovateľov.

Twitch je obzvlášť populárny medzi deťmi a tínedžermi a platforma dáva používateľom príležitosť dozvedieť sa o nových hrách, získať rady a tipy, ako hrať hry, komunikovať s ostatnými hráčmi a sledovať obľúbené herné osobnosti. Tak ako hazardní hráči sledujú so zaujatím hranie ostatných hráčov napríklad v populárnom kasíne Synottip, diváci Twitchu sledujú obľúbených hráčov rovnakým spôsobom.

Čo sa dá nájsť na Twitchi?

V prvom rade tvoria veľkú časť materiálu na Twitchi videohry, ale webová stránka obsahuje aj živé hudobné vystúpenia, ukážky varenia, návody na umenie a remeslá. Hra, diskusia a chatovanie, ktoré sa odohrávajú v Twitchi, sa vysielajú v reálnom čase a sú zvyčajne necenzurované. Preto sa využíva aj na populárnejších streamingových kanáloch aj automatických aj ľudských moderátorov, aby sa zachovalo príjemné a bezpečné prostredie chatu.

Kto využíva Twitch?

Veľké spoločnosti ako napríklad PepsiCo využíva Twitch na marketing prostredníctvom sponzorstva. Mimosezónna videoherná súťaž o hru Rocket League bola jednou z akcií, ktoré spoločnosť PepsiCo sponzorovala s cieľom propagovať časovo obmedzený produkt Brisk. PepsiCo získalo obchodu s nápojmi väčšiu pozornosť, než je typické pre iné sponzorstvá, napriek tomu, že turnaje sponzorované spoločnosťami nie sú novým fenoménom.

Ďalšou spoločnosťou, ktorá profituje z Twitchu je EA, ktorá spolupracuje so streamermi s nižším, ale silným portfóliom napríklad na propagácii The Sims 4: Cats & Dogs. Marketing bol celkom jednoduchý. Influencer streamoval hru naživo na Twitchi a obrz obsahoval prekrytie značkou EA, ktorá bola po celú dobu na očiach tisícov sledujúcich. Využívajú najmä menších influencerov, ktorí majú často hlbší kontakt so svojimi sledovateľmi a majú oddanejším publikum, ktoré im dôveruje. To značne zjednodušuje proces reklamného materiálu pre ich cieľové publikum. Vďaka tomu spoločnosť EA profitovala z tejto reklamy na Twitchi.

Počas trvania súťaže sa zobrazovali reklamy na Brisk a do hry bolo pridané vozidlo s motívom Brisk, ktoré mohli účastníci využiť. Diváci mohli tiež povzbudiť komentátorov naživo, aby pili Brisk, čo viedlo k vytvoreniu sloganu „Risk,drink Brisk“ ako marketingového sloganu. Diváci mohli fandiť živým komentátorom, aby Brisk konzumovali.

 

 

Čítané: 21829 x