Poviete si super, to nie je nič zložité. Ale to nie je všetko aj keď splníte všetky body, stále to nemusí byť dosť!! O svoju stránka sa musíte starať. Jednoducho povedané dať o nej vedieť vyhľadávačom. Najlepším a najnavštevovanejším prehliadačom je Google. Preto si povieme niečo o tom ako pracuje a ako v ňom dosiahnete najlepšie pozície. Pozíciu webu vo vyhľadávači Google ovplyvňuje niekoľko faktorov.
Spätné odkazy
Najpodstatnejším faktorom sú spätné odkazy. Spätné odkazy sú odkazy umiestnené na cudzích stránkach, ktoré smerujú na váš web. V zásade platí, čím lepší web, tým kvalitnejší spätný odkaz. Kvalita web stránky sa určuje takzvaným Page Rankom. Čím vyšší Page Rank, tým lepšie. Takže, ako vlastne získať tie spätné odkazy? Napríklad, nájdete si nejaký internetový magazín, zistíte si jeho Page Rank. Následne kontaktujete administrátora o uverejnení PR článku v jeho magazíne. Za uverejnenie PR článkov sa väčšinou platí od 10 do 30 €, ale samozrejme sú aj veľké portáli, u ktorých je to stovky eur. V PR článku musí byť v texte, alebo pod ním, pridaný odkaz na vašu web stránku. Text musí byť kvalitný a týkajúci sa vašej činnosti. Podstatné je aj, kam uverejníte svoje PR články. Malo by sa jednať o web tematicky blízky tomu vášmu. Takže pokiaľ máte stavebnú firmu, nebudete uverejňovať PR článok v módnom magazíne. PR články je najlepšie publikovať postupne, napríklad raz za mesiac a nie naraz desať článkov a potom nič. Pozícia vo vyhľadávači je dlhodobá záležitosť a nedá sa spraviť zo dňa na deň. To by bolo k pozícií vo vyhľadávačoch, ale čo, keď si niekto otvorí váš web?
Analýza
Veľa krát sa stáva, že zákazník si Vás v Googli aj nájde a otvorí, ale hneď odíde. Na zistenie výšky návštevnosti, odchodov, priemernej dĺžky návštevy, slúži služba Google Analytics. Tá vyhodnocuje štatistiky, na základe ktorých môžete vidieť ako je na tom vaša stránka a ako sa chovajú vaši návštevníci. Takže dôvodov okamžitého odchodu z vašej stránky môže byť hneď niekoľko:
- Návštevníkovi sa nepáči dizajn
- Návštevník nemôže nájsť to, čo hľadá
- Web stránka sa načítava pomaly
- Web stránka nepracuje správne zo všetkými typmi prehliadačov
- Nedostatok informácií, respektíve obsahu
Responzivita
Dnes už má takmer každý smartfón alebo tablet. Profesionálne web stránky by preto mali byť responzívne, teda upravené pre všetky rozlíšenia. Predstavte si, že návštevník otvorí vašu stránku na smartfóne a niektoré prvky sa prelínajú, text je nečitateľný alebo sa vôbec nezobrazí. Samozrejme, že návštevník takú stránku okamžite opustí. Vytvoriť responzívnu web stránku je zložitejšie, pretože niektoré kódy sa musia písať zvlášť pre každé rozlíšenie.
Týmto článkom som chcel poukázať, že tvorba web stránok je zložitý proces, ktorý dokážu len profesionáli. Preto zvážte, ktorá firma vám bude web vytvárať.