Bannerová slepota sa stala každodennou súčasťou života takmer každého z nás. Je potrebné porozmýšľať nad novými spôsobmi marketingu. Ako možnosť sa naskytuje online reklama. Jej hlavnou výhodou je veľmi presné cielenie. Internetová reklama umožňuje osloviť zákazníkov, ktorí sú vysoko relevantní a presne spadajú do konkrétnej cieľovej skupiny zákazníkov, ktorú práve hľadáte. Keďže reklamné posolstvo je zacielené zameraná na určitú skupinu zákazníkov, rozpočet na propagáciu je pod stálou kontrolou.
Pri propagácií web stránky je potrebné myslieť na kreativitu. Na internete nefungujú reklamné texty s bežne používanými frázami ako sú: široký výber tovaru, široký sortiment, najlacnejší, najväčší, najnižšie ceny a pod. Skôr je nutné porozmýšľať nad vecným a veľmi praktickým textom, ktorý ponúka konkrétne riešenie problému.
Modelová situácia: Mladý zaneprázdnený človek hľadá nový notebook. Je v situácií, kedy notebook nutne potrebuje k svojej práci, či štúdiu. Tento potenciálny zákazník je vysoko relevantný a pripravený na okamžitý nákup. Prečo by mal už pripravený človek na nákup čítať všedné internetové inzeráty? Každý si vyberá podľa určitých technických parametrov. Cena, výkon, rozmery, farba, povrch notebooku a pod. Avšak reklamný text nie je všetko. Kampaň je potrebné aj vhodne a starostlivo zacieliť.
Na Slovensku z 10 bežných ľudí približne 9 používa internet každý deň. Spomínaní deviati ľudia využívajú na vyhľadávanie svojich dotazov najznámejší internetový vyhľadávač Google. Prečo nevyužiť na propagáciu svojej firmy Google reklamy? Reklamy sú najznámejšie a aj najviac dôveryhodné. Pre firmu to má veľmi vysoký prínos, pretože na reklamy v Google ľudia veľmi často klikajú, a dokonca cez ne aj nakupujú! Google reklamy ponúkajú základné formáty reklám, a to textové reklamy, či mimoriadne efektívne remarketingové kampane (v podobe presne cielených bannerov.
Kampane je potrebné veľmi úzko zacieliť s vytvorením veľmi špecifického textu, ktorý je zaujímavý pre oči potenciálnych zákazníkov. Vtedy sa kampane stávajú maximálne prínosne, čo sa odzrkadlí na dosiahnutých tržbách z reklamného kanálu.
Remarketingové kampane dokážu zobrazovať banner s produktmi, ktoré si návštevník webu prezeral, teda je už vo fáze kedy produkt dobré pozná. Hovoríme o dynamickom remarketingu, ktorý je pre firmy zaujímavý pre vysoké percento dokončených objednávok. Ak návštevník odíde z webu a nedokončil objednávku, tak návštevníkom je možné zobrazovať špeciálny banner s benefitom. Propagovaný benefit by mal byť natoľko predajný, že pomôže k dokončeniu cieľa, ktorý ste si ako inzerent stanovili.
Existuje veľké množstvo špecialistov, ktorí dokážu veľmi účelne pracovať pri nastavení a správe reklám v Google. Preto je jednoznačným odporúčaním, obrátiť sa na marketingových špecialistov. Ich zameranie na určitý typ online reklamy je garanciou, že kampane budú rentabilné. Kvalifikovaných odborníkov nájdete pod hlavičkou digitálnej marketingovej agentúry.