Kampane bez cieľov
Pred prípravou PPC reklám je potrebné vedieť, aký je ich cieľ. Chcete dosiahnuť viacej stiahnutí ebooku, zvýšiť počet registrovaných používateľov, či zlepšiť predaje eshopu? Ak poznáte cieľ kampaní, je dôležité nastaviť jeho meranie. Pri eshopoch ide hlavne o sledovanie elektronického obchodu (konverzný pomer, transakcie, výnosy). Iné ciele, ako sú odoslané formuláre, stiahnutia ebookov sa dajú merať prostredníctvom návštev tzv. ďakovnej stránky zobrazenej po ich stiahnutí resp. odoslaní. Keď ďakovnú stránku nemáte, môžete nastaviť meranie cieľov cez Tag Manager. Posledným krokom je prepojenie účtov Google Ads a Analytics a import cieľov do Ads.
Nekvalitná štruktúra účtu
Je tiež pravidelným nedostatkom analyzovaných účtov. Prehnané rozdelenie kampaní vám nedovoľuje využiť smart bidding. Vo všeobecnosti sa tak pripravujete o lepšie výsledky a strácate čas manuálnou optimalizáciou. Nevhodne rozdelené reklamné skupiny s kľúčovými slovami bez súvisu zapríčiňujú zhoršenú relevanciu reklám, kazia skóre kvality, predražujú ceny za preklik a znižujú pozície reklám. Neprítomnosť variácií reklám zamedzuje testovaniu efektivity rôznych kreatív na cieľové publikum.
Nesprávne nastavenie a nevylučovanie kľúčových slov
Do každej reklamnej skupiny pridávajte iba kľúčové slová, ktoré spolu úzko súvisia. Čím podrobnejšie ich rozdelíte, tým relevantnejšie reklamné texty k nim viete vytvoriť, zároveň zlepšíte skóre kvality a znížite cenu za preklik. Pri využití voľnej zhody sa reklamy najčastejšie zobrazujú na nerelevantné dopyty obsahujúce slová ako servis, recenzie, skúsenosti, bazár, test, atď. podľa segmentu inzerenta. Ich vylúčením zabránite zbytočnému plytvaniu investícií, privediete na cieľovú stránku spokojnejších používateľov, pozitívne ovplyvníte skóre kvality a znovu mierne znížite cenu za kliknutie.
Nudné reklamy a absencia ich rozšírení
Reklamy musíte pri tvorbe vnímať očami zákazníka. Prečo hľadá tento typ produktu či služby? V čom váš produkt vyniká pri riešení jeho problému? Aké môžu byť pre zákazníka najdôležitejšie vlastnosti? Spomenúť môžete tiež výhody eshopu, prebiehajúce akcie a podobne. Pre zlepšenie miery prekliknutia odporúčame pridať do reklám správnu výzvu na akciu podľa toho, aký úmysel môže mať používateľ pri danom vyhľadávaní a čo očakávate, že vykoná po kliknutí na reklamu. Prostredníctvom rozšírení môžete doplniť reklamy o ďalšie dôležité informácie, a opticky ich zväčšiť. Okrem toho, že rozšírenia znižujú ceny za preklik, pomáhajú zvýšiť aj mieru prekliknutia.
„Zaujímavá reklama cielená na nesprávnu stránku narobí väčšie zlo, ako nudná reklama cielená na nesprávnu podstránku.“
Nezriedka odhaľujeme analýzami nevhodné cieľové stránky reklám. Spomínate v reklame akciu, ale na cieľovej stránke sa po nej zľahla zem? Reklamu na konkrétny produkt máte zacielenú na kategóriu, v ktorej sa produkt nachádza na 12. strane? Vyhnite sa takýmto nedostatkom. Zaujímavá reklama cielená na nesprávnu stránku narobí väčšie zlo, ako nudná reklama cielená na nesprávnu stránku. Dôležite je tiež aktualizovanie reklám. Reklama spomínajúca „jarný pobyt“ v septembri môže negatívne ovplyvniť vnímanie hotela bez ohľadu na kvalitu služieb.
Všetko je opravené. Stačí to k úspechu?
Po odstránení základných nedostatkov kampaní stále nemusia vaše kampane prinášať želané výsledky. Samotné kampane totiž nemôžu vopred zaručiť výnosy pre váš biznis, nech sú akokoľvek dobre nastavené. Ich primárnym účelom je privádzanie čo najrelevantnejších návštevníkov s najväčšou pravdepodobnosťou splnenia cieľov kampaní. Po návšteve vhodnej cieľovej stránky sa o premenu návštevníka na zákazníka už musí postarať web. Je dostatočne prehľadný? Nemajú návštevníci problém nájsť, čo potrebujú? Podporuje dôveru ľudí? Pôsobí živo, navštevovane? Majú návštevníci pocit, že okrem nich nakupuje mnoho ďalších? Alebo pôsobí, ako by ho už roky nikto nenavštívil? Aktualizujete ho, alebo sa za posledné roky vôbec nezmenil? Majú produkty vhodnú kategorizáciu a možnosť filtrácie produktov? Viete zaručiť účinky vašich produktov? Obsahuje váš web pozitívne recenzie od zákazníkov? Je objednávanie bezproblémové, alebo aj rozhodnutým zákazníkom všemožne bránite v nákupe?
Nemenej dôležitý je zákaznícky servis. Vždy si uvedomte, že nespokojný zákazník môže od nákupu odradiť niekoľkých ďalších. Dávajte pozor, aby nikde neboli negatívne recenzie bez vašej reakcie s riešením problému zákazníka k jeho spokojnosti. Bude to mať pozitívny vplyv na nákupné rozhodovanie budúcich zákazníkov.
„Dokonalý web neexistuje. Vždy sa nájde niečo, čo sa dá optimalizovať.“
Toto ovplyvňuje nielen výkonnosť PPC reklám, ale aj celkové výnosy. Na testovanie webu a vyhodnocovanie správania používateľov existuje viacero nástrojov. Nezabúdajte, že dokonalý web neexistuje. Vždy sa nájde niečo, čo sa dá optimalizovať.
Sú podobné nedostatky aj vo vašich kampaniach? Je veľmi pravdepodobné, že v pokročilejších nastaveniach sa skrývajú ďalšie. Odhaľte všetky bezplatnou analýzou.