Rozšírené hľadanie
Štvrtok 21. November 2024 |
meniny má Elvíra

Ako si vybrať digitálnu marketingovú agentúru

Datum: 24.10.2018

Je úplne nespochybniteľné, že v súčasnosti online marketing hýbe svetom. Preto čoraz viac spoločností propaguje svoje produkty a služby práve vo virtuálnom svete. Tradičné formy marketingu už pomaly vymierajú a do popredia prichádzajú stále nové a pokročilejšie nástroje. Otázkou však je, komu zveriť propagáciu na internete? Podľa akých kritérií si vybrať pri voľbe digitálnej marketingovej agentúry?

Tento článok je určený pre podnikateľov, ktorí nemajú možnosti riešenia online marketingu v rámci vlastných kapacít a rozhodujú sa nad spoluprácou s externou spoločnosťou.

Skúsenosti

Každá agentúra sa rada pochváli, projektmi, na ktorých pracovala. Je dobré uviesť brandy, ktoré sa už vryli do povedomia ľudí.

Takáto informácia je pre potenciálneho zákazníka veľmi užitočná, no je potrebné hľadať takú referenciu, ktorá sa najviac podobá práve tomu vášmu webu. Spravidla marketingové agentúry majú skúsenosti z veľkého množstva segmentov.

Odbornosť

Odbornosť v digitálnom marketingu sa oficiálne uvádza certifikáciou od spoločnosti Google. Každá dôveryhodná agentúra, ktorá to s marketingom myslí vážne, si dá veľmi záležať na tom, aby spĺňala tie najprísnejšie odborné požiadavky. To isté platí aj pre samotných zamestnancov, ktorí musia každým rokom prechádzať odbornými školeniami a úspešne absolvovať náročné certifikácie. Ideálna kombinácia je, ak agentúra má skúsenosti z čo najväčšieho počtu klientskych účtov podloženou certifikátmi.

Komunikácia

Dbajte na rýchlosť a účelnú komunikáciu. Úspešné spoločnosti nie len z prostredia digitálneho marketingu, zamestnávajú vyškolených ľudí, ktorých náplňou práce je práve komunikácia. Takýto ľudia majú bohaté skúsenosti s potrebami zákazníkov a majú aj dostatok odborných znalostí z prostredia online marketingu. Špecialisti na komunikáciu s klientmi prechádzajú okrem kurzov komunikačných zručností aj školeniami zameranými na odbornosť.

Využívanie noviniek

Spoločnosť Google ako jednotka na trhu neustále vylepšuje svoje produkty s dôrazom na lepšie zacielenie na konkrétneho zákazníka. Asi najpoužívanejší nástroj na tvorbu online reklám Google Ads neustále zdokonaľuje nie len textové inzeráty, ale aj tie obrázkové bannery.

Kvalitná online agentúra v pravidelných intervaloch oslovuje svojich klientov a pravidelne ich oboznamuje s novinkami, ktoré by bolo vhodné zapracovať do už existujúcich alebo nových reklamných kampaní. Návrh používania nových nástrojov, cielení, možnosti rozšírenia o služby spoločnosti Google, to všetko je predpoklad aktuálnosti a samozrejme aj príkladnej starostlivosti o klienta.

Cena služieb

Cena služieb je určite veľmi dôležitým faktom pri výbere marketingovej agentúry. Avšak cena by nemala byť tým rozhodujúcim faktom. Cena je určená za unikátne služby, ktoré v sebe obsahujú časovú náročnosť, technickú náročnosť a odborné znalosti. Preto odpoveď na otázku, koľko bude cena nastavenia a správy napríklad PPC kampaní je možné určiť až po dôkladnej analýze webu a trhu.

Cenový návrh je tvorený marketingovým špecialistom a obchodným zástupcom. Klient by mal vždy presne vedieť za čo platí a mal by si nechať vysvetliť, čo dané služby v sebe zahrnujú. Cena služieb v digitálnej marketingovej agentúre sa väčšinou určuje časovou náročnosťou vynásobenou hodinovou sadzbou. V niektorých prípadoch cena služieb obsahujeaj ceny platených nástrojov, ktoré je nevyhnutné pri propagácií a analyzovaní.  

Ako teda si vybrať tú správnu agentúru pre váš biznis?

Odpoveď na otázku sa skladá z uvedených bodov. Klient po dodaní konkrétnej ponuky, by si mal zhodnotiť, čo je pre neho najlepšie. Základom je klásť konkrétne otázky a najlepšie pred samotnou komunikáciou s marketingovou agentúrou byť pripravený s otázkami, ktoré sú pre každý segment špecifické. 

Dobrou radou je porovnať si ponuky viacerých agentúr a vyberať si nie len podľa ceny, ale hlavne podľa toho, čo v rámci ceny môžem ako zákazník dostať. Najnižšia cenová ponuka nemusí byť stále tá najlepšia. Cena v sebe odzrkadľuje odborné, ale aj praktické skúsenosti marketingovej agentúry.

Posledná rada na záver: Pýtajte sa na konkrétne číselné vyjadrenie cieľov, čo môžete očakávať a aké ciele bude váš správca online komunikácie sledovať.

Pomohli sme vám s výberom?

Máme pre vás tip, na koho by ste sa mohli obrátiť, ako na skúseného odborníka v digitálnom marketingu.

Čítané: 4419 x