Long tail, alebo po slovensky „dlhý chvost“, je skupina veľkého množstva kľúčových slov s vysokým vyhľadávaním.
Ako by mal vyzerať správny long tail?
Samozrejme akýsi „správny návod“, ako si vytvoriť long tail neexistuje. Mali by ste ale brať ohľad na nasledovné: Long tail nemusí byť tvorený len slovami, ale pokojne môžete doň zapracovať aj frázy. Dôležité je však dbať na analýzu kľúčových slov, ktorá je alfou a omegou každej marketingovej stratégie, a aj celého SEO systému. Je dôležité poznamenať, že kľúčové slová v long tail majú rovnaké množstvo vyhľadávania ako pár najhlavnejších slov. Prečo by ste sa mali teda rozhodnúť práve pre long tail? V tomto článku vám prinášame 3 najhlavnejšie dôvody.
1. Zvýšite svoje miesto v rebríčku vyhľadávania
Vzhľadom na to, že väčšina ľudí o long tailoch nemá ani tušenia a teda ich nepoužíva, môžete rozvíriť vody internetu a vašu internetovú stránku tak posunúť na vyššie pozície vo vyhľadávaní.
2. Long taily ako svetielko pri hľadaní obsahu
Prostredníctvom long tailov pomôžete používateľom v rýchlejšom vyhľadávaní obsahu. Tí väčšinou hľadajú konkrétny obsah. Long taily síce nesľubujú prilákanie veľkého množstva návštevníkov na vašu internetovú stránku, ale zato hodnotnejších.
3. Špecifickosť
Vďaka svojej špecifickosti a aj relatívnosti sú long taily skvelým tímovým hráčom. Vo všeobecnosti je ich výhodou to, že konkrétnejšie popisujú dopyt a zvyšujú záujem o nákup alebo konverziu. To znamená, že pokiaľ sa návštevník dostane na vašu stránku, je vysoká pravdepodobnosť konverzie.
Zabúdať netreba ani na linkbuilding
Vodou na mlyn je aj linkbuilding. V preklade to znamená kvalitu spätých odkazov alebo teda linkov. Vo všeobecnosti sa stránka, ktorá disponuje väčším množstvom kvalitných linkov, považuje za hodnotnejšiu a je akousi autoritou. Linkbuilding je teda pri internetovej stránke nesmierne dôležitý, pretože je to niečo, čo vás zároveň odlišuje od druhých.