Rozšírené hľadanie
Štvrtok 21. November 2024 |
meniny má Elvíra

Začíname s tvorbou blogu: takto bude SEO friendly

Datum: 04.11.2021

Napísať efektívny blog nie je len o tom, že bude mať výborný obsah. Veľmi dôležitý je aj content marketing. Prečo sa oplatí využiť SEO služby.

Začíname s tvorbou blogu

Blogy sú jednou z najviac efektívnych ciest´, ako zapísať vašu spoločnosť či produkt do pamäti potencionálnych zákazníkov. Dôležité je ich spracovať tak, aby sa k nim dostali a nakoniec si ich aj prečítali. Preto by sme ich mali byť schopný nazvať pojmom „SEO friendly“. Čo to však znamená? Ide o súhrn odporúčaní či špecifických pravidiel, ako s takým textom správne pracovať. Netreba to však preháňať, blog nepíšeme len pre roboty. Stále musí zaujať aj čitateľa.

Ak už máme predstavu o téme a obsahu textu, je čas upriamiť pozornosť na content marketing. Ide o marketingovú stratégiu, pri ktorej vyvoláme záujem o konkrétnu značku a následne udržíme aj kontakt so spotrebiteľmi. Ideo o krok, ktorý vytvára relevantný, konzistentný a hodnotný obsah s cieľom získania si konkrétneho publika. V prvom rade musíme myslieť na analýzu kľúčových slov. Tá nám povie, čo ľudia na internete naozaj hľadajú a radi čítajú. Nie každý však má tú možnosť si ju vypracovať sám, preto patrí medzi základné SEO služby mnohých firiem. Sústreďte sa skôr na také frázy, ktoré nepoužíva väčšina, čiže menej konkurenčné (short tail slová). Vhodnejšie sú long tail frázy s vysokou šancou objaviť sa na horných pozíciách výsledkov vyhľadávania. Nepreháňajte to ale s ich hustotou. Jednoducho povedané, nemali biť do očí. Všetko sa odvíja od rozsahu článku, pri ktorom sa taktiež kontrolujte. Ide o individuálnu záležitosť, no o niektorých témach nie je vhodné sa “rozpísať” na viac ako 2 až 3 NS.

Veľmi podstatnou SEO záležitosťou sú titulky.

Aj do nich by sme mali začleniť najlepšie long tail kľúčové slová, prípadne ich vhodne upraviť, ak sa vám presne do názvu článku nehodia. Taktiež tu nezabúdajte na výraznosť, pútavosť a odlišnosť oproti konkurencii, aby si aj napriek viditeľnosti vo vyhľadávači článok čitatelia vôbec otvorili. Titulka by mala obsahovať ideálne 35 až 70 znakov. Počuli ste už o H tagoch? Jedná sa o html značky, ktoré priraďujú stupeň priority označených titulkov. Aj tie vyhľadávače radi využívajú. Ideálne je ich zoradiť postupne, čiže začať nadpisom 1 (H1).

Článok môže byť dobre napísaný, no ak mu chýbajú podnadpisy, zvýraznené písmo, paragrafy alebo odseky, nebude sa vizuálne dobre čítať. To už dnes dokáže vyhodnotiť aj samotný vyhľadávač, ktorý mu následne určí horšiu autoritu. Vhodné sú aj interné linky v texte článku, pomocou ktorých mu zvýšime autoritu. Takto môžeme pomôcť aj iným textom, produktom alebo webom.Myslíte aj na odkazy vedúce z iných webov na daný článok, teda spätné odkazy. Podceňovanou SEO pomôckou sú Rich Snippets, teda známe hviezdičky. Ak váš článok disponuje kvalitnými pozíciami a čitateľ pri ňom uvidí ideálne 5 hviezdičiek, môže vám to len pomôcť.

Veľký pozor si treba dať aj na obrázky či fotky, ktoré tvorcovia blogov nahrávajú v obrovských veľkostiach (odporúča sa do 150 kb). Je treba ich komprimovať. Pomôžete tak ich rýchlejšiemu načítaniu, čo má Google veľmi rád. Nevyhnutnosťou je doplniť relevantný názov a ALT parameter obrázku. Ide o stručné prepojenie jeho popisu s relevantným kľúčovým slovom, najlepšie troma až piatimi slovami. K úspechu vám pomôže aj linkbuilding, čiže budovanie spätných odkazov. Tento krok vám pomôže k nárastu návštevnosti vášho webu či konkrétneho blogu, zväčší crawl budget a zlepší pozíciu webovej stránky vo vyhľadávači.

Čítané: 3454 x