Prečo teda zvoliť tento typ nosiča? Kedy je lepšie uprednostniť cyklovozíky pred nosičmi bicyklov?
Nosič bicyklov na ťažné zariadenie
Nosiče bicyklov, ktoré sa pripevňujú na guľový čap, respektíve na „guľu“ ťažného zariadenia vozidla. U Slovákov čoraz obľúbenejšie, avšak rozhodne nie lacné. Aby bolo všetko jasné a zrozumiteľné, bicykle sa v danom prípade neprepravujú nad autom, ale za ním.
Pri tomto type nosiča je nutné dodržať kilogramový limit, ktorý pri súčte hmotností samotného nosiča a na ňom naložených bicyklov nesmiete prekročiť.
Ak máte napríklad limit 50 kg a zvažujete kúpu automobilu aj s ťažným zariadením z jeho originálnej značkovej výbavy, len ťažko na ňom prepravíte dva elektrické bicykle. Maximálne tak dva, možno tri klasické bicykle. Je teda nevyhnutné si možnosti daného auta aj s ťažným zariadením vopred preveriť. Nestačí vedieť nosnosť samotného nosiča bicyklov.
Ďalšie technické parametre nosičov
Dôležitým technickým parametrom, ktorý ovplyvňuje nosiče bicyklov na ťažné zariadenie je elektrická prípojka. Už tie najlacnejšie nosiče na ťažné zariadenie majú vlastné zadné svetlá, k vozidlu sa pripájajú tam, kam by sa inak pripojil elektrický konektor prívesu. Poznáme dva typy konektora: starší 7-pólový a novší 13-pólový. Nosiče bicyklov, ktoré za niečo stoja, už majú adaptér, prípadne dve rôzne koncovky na jednom kábli.
A je tu ešte zákonný parameter. Nakoľko nosiče bicyklov na ťažnom zariadení vo väčšine prípadov zakryjú zadnú tabuľku s evidenčným číslom vozidla, musíte ju namontovať priamo na nosič. Ten má na to vopred pripravené miesto, takže už je len na vás, či budete ŠPZ-ku ručne prehadzovať, alebo si to uľahčíte a na polícii požiadate o tretiu tabuľku s totožným evidenčným číslom, špeciálne určenú na tento účel.