Na distribúciu a spracovanie tlačových správ sa špecializujú spravodajské agentúry. Tlačové správy nie sú len pre politikov a politické strany. Je to účinný nástroj public relation pre akúkoľvek firmu, spoločnosť či združenie. Cieľom takýchto tlačových správ je upozorňovať na nové výrobky, služby či pripravované podujatia. Poskytované informácie by nikdy nemali byť zavádzajúce, neaktuálne alebo dokonca nepravdivé.
„Tiskové zprávy“ sa svojím obsahom odlišujú od bežných článkov. Tlačová správa je vždy cielene ovplyvnená pisateľom správy. Novinový článok by sa od jednostranného vplyvu mal oslobodiť, mal by obsahovať maximum reálnych faktov, ktoré novinár spracuje do čitateľsky prijateľnej podoby. Každá tlačová správa by mala byť natoľko zaujímavá, aby zaujala novinára a viedla ho k napísaniu článku.